• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72967
+
-

رهاسازی آب سد آیدوغموش  در رودخانه قزل اوزن

با رهاسازی سد آیدوغموش میانه و جاری شدن آب در رگ‌های نیمه‌خشک رودخانه قزل‌اوزن در طارم، شالیزارها و درختان زیتون این شهرستان از خشک شدن و خسارات احتمالی نجات خواهد یافت. 

به گزارش ایرنا، شهرستان طارم به لحاظ برخورداری از شریان حیاتی رودخانه قزل‌اوزن به بزرگ‌ترین قطب کشاورزی استان زنجان تبدیل شده و کیفیت محصولات باغی و زراعی آن شهرت ملی و حتی جهانی یافته است. 

رئیس اداره امور منابع آب شهرستان طارم گفت: میزان حجم رهاشده آب سد آیدوغموش در مسیر رودخانه قزل‌اوزن حدود ۱۲ میلیون مترمکعب است. این میزان آب رهاشده طبق برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده در امور مختلف به ویژه کشاورزی در مسیر رودخانه خواهد بود. 

علیرضا حاجی‌میری بیان کرد: با توجه به رهاسازی آب این سد در روز پنج‌شنبه این هفته تا یک هفته آینده آب رهاسازی‌شده به مسیر قزل‌اوزن در شهرستان طارم خواهد رسید و مردم می‌توانند شاهد پرآب شدن این رود باشند. 

وی اولویت اصلی امور منابع آب شهرستان طارم را علاوه بر حفاظت از منابع آب، تامین آب کشاورزی اعلام کرد و افزود: برای رضایت و رعایت حقابه کشاورزان و با توجه به پیش‌بینی کمبود آب در رودخانه قزل‌اوزن در روزهای آخر تابستان و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از ماه‌ها قبل، با پیگیری و تلاش مسئولان شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان زنجان، آب مورد نیاز شهرستان از سد آیدوغموش رهاسازی شد. 

رئیس اداره امور منابع آب شهرستان طارم ادامه داد: از کشاورزانی که زمین‌های آنها در مسیر این رود قرار دارد، انتظار داریم در زمینه مصرف آب از قزل‌اوزن همکاری و تعامل داشته باشند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید